[:sv]Lynk & co[:en]Lynk & CO[:]

27 jun 2022

[:sv]Lynk & co är ett nytt bilmärke där Conmore har varit med och konstruerat deras första model. Bilen byggs på Volvos CMA-plattform och den har utvecklats av Geelys bolag CEVT i Göteborg.

[:sv]Lynk & co är ett nytt bilmärke där Conmore har varit med och konstruerat deras första model. Bilen byggs på Volvos CMA-plattform och den har utvecklats av Geelys bolag CEVT i Göteborg.

Lynk & co har Geely som ägare och är således ett systerbolag till Volvo. Conmore har ett antal konstruktörer som jobbar på CEVT på Lindholmen i Göteborg där bilen har utvecklats. Lynk & co första modell kallas för 01 och bilen är en mellanstor SUV som är ungefär lika stor som Nissan Qasqai. Eftersom den är utvecklad i Sverige på Volvo-bas är det naturligt att säkerhet är viktigt. I bilen hittar man adaptiv farthållare, autobroms, döda vinkeln-varnare och funktioner för att upptäcka gångtrafikanter och att man glider ut ur filen som man ligger i.

Det som är intressant med Lynk & Co är att den är så uppkopplad, att den går att dela och hur den köps. Det kommer inte att finnas någon handlare att besöka utan man beställer bilen online och får den levererad hem till dörren. Detta för att få bort alla onödiga extra kostnader som man får när man köper utav bilhandlare. Alla Lynk-modeller kommer att ha en dela-knapp i sig (och i appen som tillhör bilen). När ägaren trycker på denna så gör hen bilen tillgänglig för andra att hyra bilen när man inte tänkt att använda den, till exempel när man jobbar. Lynk & co kommer inte att ha några premiumbilar som Volvo utan de satsar på att vara klassen under, vilket är i samma klass som Ford och Renault.

Det är intressant att se hur bilen är utformad. Det är verkligen en bil som är innovativ och det kommer att bli intressant ifall konsumenterna tycker det är bra att man kan dela med sig av sin bil.

Om ni vill läsa mer om Conmore kan nu göra det här.

 [:en]Lynk & co är ett nytt bilmärke där Conmore har varit med och konstruerat deras första model. Bilen byggs på Volvos CMA-plattform och den har utvecklats av Geelys bolag CEVT i Göteborg.

Lynk & co har Geely som ägare och är således ett systerbolag till Volvo. Conmore har ett antal konstruktörer som jobbar på CEVT på Lindholmen i Göteborg där bilen har utvecklats. Lynk & co första modell kallas för 01 och bilen är en mellanstor SUV som är ungefär lika stor som Nissan Qasqai. Eftersom den är utvecklad i Sverige på Volvo-bas är det naturligt att säkerhet är viktigt. I bilen hittar man adaptiv farthållare, autobroms, döda vinkeln-varnare och funktioner för att upptäcka gångtrafikanter och att man glider ut ur filen som man ligger i.

Det som är intressant med Lynk & Co är att den är så uppkopplad, att den går att dela och hur den köps. Det kommer inte att finnas någon handlare att besöka utan man beställer bilen online och får den levererad hem till dörren. Detta för att få bort alla onödiga extra kostnader som man får när man köper utav bilhandlare. Alla Lynk-modeller kommer att ha en dela-knapp i sig (och i appen som tillhör bilen). När ägaren trycker på denna så gör hen bilen tillgänglig för andra att hyra bilen när man inte tänkt att använda den, till exempel när man jobbar. Lynk & co kommer inte att ha några premiumbilar som Volvo utan de satsar på att vara klassen under, vilket är i samma klass som Ford och Renault.

Det är intressant att se hur bilen är utformad. Det är verkligen en bil som är innovativ och det kommer att bli intressant ifall konsumenterna tycker det är bra att man kan dela med sig av sin bil.

Om ni vill läsa mer om Conmore kan nu göra det här.[:]

Fler nyheter inom ämnet