[:sv]Pressrelease: Conmore-familjen firar 25 år av technical team spirit[:]

14 Apr 2016

[:sv]Conmore är teknikkonsulten som förser Volvo, Vattenfall och Mitsubishi med högteknologiskt ingenjörskunnande och projektledning. I år firar företaget 25 år och är en väletablerad ingenjörsbyrå med 115 anställda och kontor på fem orter i Sverige. Bakom framgångsreceptet ligger bred och högklassig kompetens, strävan efter nya höjder och två ödmjuka ägare, vars ledarstil bygger på respekt för varandra, personal och kunder.

Tillsammans grundade de Conmore för 25 år sedan, Anders Svensson och Joakim Olsson. De första tio åren växte Conmore till cirka tio anställda. Fram till 2005 satt Anders och Joakim själva ute på uppdrag hos kund.

– Då bestämde vi oss för att fokusera på ledarskapet och bara utveckla verksamheten, det var då tillväxten verkligen satte fart, berättar Anders.

Teknikkonsult med både bredd och spets
Conmore är idag en väletablerad ingenjörsbyrå som omsätter över 80 miljoner kronor årligen. På de fem kontoren sysselsätts 115 kompetenta ingenjörer inom produktutveckling och konstruktion med fokus på mekanik, elektronik, provning och mjukvara. Bland kunderna finns bland andra Volvo, Vattenfall och Mitsubishi Electric. Att erbjuda en bred kompetens med spetskunskaper är en del av affärsidén:

– Andra firmor är väldigt specificerade. Vi har istället valt att ha både bredd och spets för att kunna finnas på fler ställen. Det skapar fler möjligheter att växa, säger Joakim.

”Vår personalpolitik gör oss unika!”
Trots en omsättning på över 80 miljoner om året ligger Conmores främsta fokus på människorna. Joakim Wiberg, affärsområdeschef, har varit anställd på Conmore sedan 2008 och berättar:

– Vi är ett relativt litet företag med både stora och små uppdrag. Vi alla i ledningsgruppen känner ett stort socialt ansvar för medarbetarna. Technical Team Spirit är inte bara en fräck pay-off, det är något företaget tar sitt ansvar för att leva upp till.

Conmores personalpolitik bygger på företagets fyra hörnstenar och går att finna i logotypen; rött som symboliserar omtanke, grått samverkan, grönt trygghet och vitt ansvar. En värdegrund som inte bara är ord på papper utan genomsyrar hela företaget och märks i låg personalomsättning. Utmärkande är också att alla konsulter är anställda på företaget med fast lön för att känna sig trygga.

Garaget_013

Ödmjuka inför framtiden
Den 16:e april håller man en intern bankett för att fira 25 framgångsrika år tillsammans med de anställda.

På frågan om de är stolta över sina framgångar svarar Joakim såhär:

– Vi känner stor glädje över allt vi åstadkommit. Det är på våra årliga resor när hela företaget är samlat, och man ser hur många vi är, som man får perspektiv på vad vi byggt upp. Vi är väldigt ödmjuka över att vi hamnat där vi hamnat.

För att läsa pressmeddelandet klicka här[:]

More news within the subject